באי מרינה (Dubai Marina JBR‏)

חוף המרינה ומעון חוף ג'ומיירה (Jumeirah Beach Residence) הוא אזור חדש יחסית ובעל אופי מערבי מובהק של דובאי, ה-JBR הוא ביתם של אירופאים רבים שקבעו את משכנם בעיר. השכונה מציעה טיילת תוססת, החוף הפתוח המושקע ביותר של דובאי עם אינספור פעילויות ספורט ימי, וגישה למאות מסעדות וברים בטווח של מספר דקות הליכה.

✅ יתרונות:

חוף ציבורי רחב ידיים עם כל השירותים הנלווים.

קוד הלבוש והאלכוהול המשוחרר ביותר בדובאי.

מגוון גדול של מקומות בילוי בטווח הליכה.

גישה מהירה למטרו.

חוף המרינה צמוד לשכונת JBR וממנו תוכלו להתרשם מגורדי השחקים הגבוהים בעיר האזור כולו מוקף בתעלת מי ים ברוחב מאה מטר ובאורך שלושה קילומטרים.

❌ חסרונות:

רחוק מהמרכז: אזור הקניות המרכזי הקרוב ביותר הוא קניון האמירויות, במרחק 7 ק"מ, 25 ק"מ מאזור הדאונטאון, והשווקים האחרים רחוקים יותר משמעותית.

למי שמתעניין בדובאי מסורתית ואותנטית יותר, החלקים הפחות מודרניים של העיר, כולל הנמל הישן והמסגדים ההיסטוריים, הם במרחק 30 קילומטר.

בין האזורים היקרים בעיר.

אטרקציות באזור:

קניון המרינה (Dubai Marina Mall): שקט יותר מהקניונים הגדולים עם חנויות ממותגות, מבחר מסעדות וקולנוע.

עין דובאי (Ain Dubai): גלגל ענק, עם דגש על ה-ענק, בגובה של 250 מטר.

אקוואפאן (Aquafun Dubai): פארק מים מתנפח שצף לו מול חוף ה-JBR.

פעילות ספורט ימית ומועדוני חוף.

מועדון צניחה חופשית (Skydive Dubai): בחלק הצפוני של מפרץ המרינה.

אומגה דובאי מרינה (Xline Dubai Marina): אורכה קילומטר, בגובה 170 מטר ובמהירות שמעל 80 קמ"ש.

Bricks 4 Fun: מיני פארק לגו צמוד לטיילת – בניה בלגו, אתגרי יצירה, משחקי לגו בקונסולות פלייסטיישן וחנות צעצועים.

אל בארשה (Al Barshad)

שכונה שנמצאת לא רחוק מהמרינה, הטיילת והחוף (7 ק"מ מהחלק המערבי שלה), וזולה מהאזורים הללו משמעותית. מלבד מבחר של מסעדות בטעמי המזרח הקרוב והרחוק תמצאו כאן גם את קניון האמירויות, השני בגודלו באמירות עם 650 החנויות ואתר הסקי המקורה המלאכותי שבו.

✅ יתרונות:

גישה קלה למטרו.

מקום טוב באמצע בין המרינה וחוף JBR לדאונטאון, כרבע שעה נסיעה לכל כיוון.

זול מכל אפשרות אחרת מלבד העיר העתיקה של דובאי.

קניון האמירויות.

❌ חסרונות:

רחוק מהחלקים ההיסטוריים של העיר (20 ק"מ).

לא מציע נופים מרתקים במיוחד.

 

אטרקציות באזור:

בקניון האמירויות הענקי תיהנו ממבחר חנויות ומסעדות, אתר סקי מקורה מלאכותי ושיעורי סקי וסנובורד, אומגה באורך 150 מטרים ואזור לפגישה בפינגווינים. עוד בקניון קיר טיפוס, זירת קרב לייזר, פארק טרמפולינות, קולנוע הפאר Vox, פארק השעשועים Magic Planet וחנות רשמית של גלידת "מגנום" בה תוכלו להרכיב את ארטיק המגנום האישי שלכם.

פארק האגם אל-בארשה (Al-Barsha Pond Park). פארק רגוע הבנוי סביב אגם מלאכותי, מקום פופולרי לעיסוק בספורט ולמשפחות עם ילדים. כולל סירות מונעות בדוושות או באנרגיה סולארית, מסלול ריצה מעגלי באורך 1,500 מטר ומכשירי כושר.

גן הפרחים (Miracle Garden): גובל בצד הדרום מזרחי של אל-בארשה, נמצא גן פרחים מדהים ביופיו, 150 מיליון פרחים מסודרים בדמויות ענק ומיצגים מרהיבים על פני שטח של 72,000 מ"ר.

פאלם ג'ומיירה (Palm Jumeirah)

הפאלם הוא אחד מהמבנים יוצאי הדופן ביותר בדובאי ובעולם כולו: אי מלאכותי בצורת דקל וברדיוס של שבעה קילומטרים המחובר לעיר בכביש ובמונורייל (רכבת חד מסילתית). הצד החיצוני של האי, הפונה למרחבי המפרץ הפרסי, הוא משכנם של מלונות פאר עם חופים פרטיים. המפורסם שבמלונות הללו הוא האטלנטיס דה פאלם, הכולל בשטחו אקווריום ענק ובו יותר משש מאות מיני בעלי חיים ימיים, פארק מים גדול ומתחמים לפגישה עם דולפינים ואריות ים. כמו כן, יש בו סוויטות ומסעדה מתחת למים.

✅ יתרונות:

אי ייחודי, שאין כדוגמתו בעולם, מעשה ידי אדם.

נופים יפים לכיוון קו הרקיע של העיר והים.

אתרי נופש משובחים.

❌ חסרונות:

בין האזורים היקרים ביותר למחיה.

היציאה מהאי לכיוון החלקים המרכזיים של העיר מוסיפה בין 3 ל-5 קילומטרים לכל נסיעה ביחס ליציאה מחופי ה-JBR או המרינה – ומדובר בנסיעות של 20 קילומטרים ויותר עוד לפני התוספת הזו.

אטרקציות באזור:

פארק המים אטלנטיס אקווה ונצ'ר (Aquaventure Waterpark) – גם מי שלא משתכן במלון אטלנטיס יכול, בתשלום לבלות בפארק המים המרשים שבשטח המלון, כרטיסים לפארק כוללים גם כניסה לאקווריום הענק של המלון.

ב"גזע" של האי תמצאו את Nakheel Mall ("קניון עצי תמר"), מרכז קניות יוקרתי עם כ-300 חנויות ומסעדות המציע מגוון חוויות קולינריות על גג המבנה.

ג'ומיירה (Jumeirah)

ג'ומיירה היא אזור חוף תיירותי לעילא, שורה של מלונות ואזורי נופש עם חופים פרטיים איכותיים, שמאחוריה וילות ובנייני מגורים נמוכים יותר, בניגוד למגדלים של ה-JBR. עוד בניגוד ל-JBR, כאן ההפרדה בין האזור התיירותי לאזורי המגורים ברורה: ב-JBR תהיו מוקפים במקומיים (למרות שרבים מהם מערביים ולאו דווקא מזרח תיכוניים) ובג'ומיירה, כל עוד תישארו בחוף ובאזורי הנופש, תהיו מוקפים בעיקר בתיירים אחרים.

היתרון הברור של ג'ומיירה על JBR הוא קרבה יחסית לשאר חלקי העיר, בהם הדאונטאון והעיר ההיסטורית. מצד שני, מבחר המסעדות וחיי הלילה כאן צנועים יותר.

✅ יתרונות:

אזור נופש מלא, כולל פארק המים Wild Wadi, אשר כלול במחיר הלינה בחלק מהמלונות.

מקום מרכזי, שמאפשר גישה בזמן סביר לרוב חלקי העיר: צמוד למרינה, 5 ק"מ לדאונטאון, 8 ק"מ לבור דובאי.

חופים מצוינים, כולל חוף ג'ומיירה (Jumeirah Beach) וחוף העפיפונים (Kite Beach) הציבוריים, ובהם מבחר של פעילויות ספורט ימי.

 

 

❌ חסרונות:

מאוד תיירותי. האזור שופע במלונות.

השכונה עצמה, מעבר לאזור החוף, לא מעניינת. גם שוחרי בילויים וגם שוחרי תרבות יצטרכו לצאת לאזורים אחרים בעיר כדי לבוא על סיפוקם.

דאונטאון (Downtown Dubai)

אזור המרכז מציע את "דובאי הנוצצת" מסרטוני התדמית של העיר, ובה שדרות רחבות עם חנויות פאר, מועדונים יוקרתיים ומסעדות לאניני טעם. לצד גישה מהירה לבורג' חליפה, הבניין הגבוה בעולם שגובהו כמעט 830 מטר, ולקניון דובאי עצום הממדים (1,200 חנויות על שטח של חצי מיליון מטר רבוע) עם אטרקציות לילדים ומבוגרים לימים שלמים.

המרכז הוא גם האזור היקר ביותר למחיה בעיר.

✅ יתרונות:

מרכזי, קרבה יחסית לרבים מאזורי הקניות והאטרקציות העירוניות, כולל החלקים המסורתיים יותר של דובאי: הבורג' חליפה וקניון דובאי במרחק הליכה, 6 ק"מ לבור דובאי והעיר העתיקה, 13 ק"מ לדיירה והשווקים הפתוחים שלה

מבחר גדול של מסעדות ומקומות בילוי איכותיים.

חיי לילה עם מסיבות מטורפות.

❌ חסרונות:

רחוק מהחוף הפתוח הטוב ביותר ב-JBR, יותר מ-20 ק"מ

אזור יחסית יקר.

בור דובאי (Bur Dubai)

הלב ההיסטורי של העיר ובו מבצר אל-פהאידי מסוף המאה ה-18, כאשר דובאי הייתה לא הרבה יותר מכפר, ומסגדים מהמאה ה-19. יחד עם אזור דיירה (Deira) המעט יותר מאוחר, שנמצא מצידו השני של נחל דובאי, זה החלק שבו תמצאו את העבר המסורתי של העיר, לפני שעושר הנפט שינה את פניה מהיסוד, כולל מספר מוזיאונים המוקדשים לנושא זה.

זה המקום למצוא בו גם את המסעדות ההודיות האותנטיות והזולות ביותר בדובאי.

 

✅ יתרונות:

האזור הזול ביותר בדובאי.

לחובבי היסטוריה ומי שרוצה לחוש את השורשים התרבותיים של המפרץ.

❌ חסרונות:

אפשרויות מוגבלות בתחומי ההסעדה והבילוי.

רחוק ממרבית אתרי הנופש: 14 ק"מ למדינת ג'ומיירה, 25 ק"מ ל-JBR ולפאלם ג'ומיירה.

דיירה (Deira)

האזור מעבר לנחל דובאי, אליו התרחבה העיר המקורית בבור דובאי, זול כמעט כמו העיר הישנה, אבל עם יותר בניה מודרנית ומבחר גדול יותר של מסעדות וברים – ובקצהו שדה התעופה של העיר. דיירה הוא גם בית לשלושה שווקים מסורתיים גדולים ומלאי חיים – שוק הזהב (תכשיטים), שוק התבלינים ושוק הבשמים, לנמל הישן של העיר, פורט סעיד, הקרוי על שם עיר הנמל המצרית המפורסמת ולדולפינריום.

✅ יתרונות:

גישה למטרו וקרבה לשדה התעופה (7 ק"מ) ולמרכז העיר (בור דובאי נמצאת מעבר לנחל ודאונטאון במרחק 10-13 ק"מ)

השוק הפתוח הגדול בעיר.

אזור זול ביחסית לעיר.

❌ חסרון:

רחוק 20-30 ק"מ מאזורי הנופש והרחצה הטובים ביותר.

אל ג'אדאף (Al Jaddaf)

שכונה שקטה יחסית בין בור דובאי לנחל דובאי, אל-ג'דאף הייתה פעם אזור שהוקדש כולו למלאכת בניית הדאו, ספינת המפרש שהיא אחד מסמלי העיר, וגם כיום היא ביתם של מספר מספנות ומועדוני שיט. ניתן למצוא בה מבחר מלונות במחירים סבירים, ומצד דרום שלה היא גובלת בשמורת ראס אל ח'ור (Ras Al-Khor,"ראש הנחל"), מקום מצוין לצפייה בציפורים, כולל כחמש מאות פלמינגו המקננים בה. כפר התרבות (Culture Village) שעל גדת הנחל הוא פיתוח חדש יחסית, שילוב בין פארק, מרכז תיירות ומוזיאון לתרבות, ארכיטקטורה והיסטוריה של המפרץ.

✅ יתרונות:

אזור זול ושקט.

צמוד לנחל דובאי ושמורת הטבע.

לא רחוק מהעיר ההיסטורית (7 ק"מ), פסטיבל סיטי (5 ק"מ) והמרכז המודרני של דובאי (כ-9 ק"מ).

❌ חסרון:

רחוק מהחופים ורוב מרכזי הבילוי התיירותיים (17 ק"מ לחוף ג'ומיירה, 31 ק"מ לחוף JBR).

דובאי פסטיבל סיטי (Dubai Festival City)

מול אל-ג'דאף, בגדה הנגדית של נחל דובאי, הוקמה באמצע העשור הראשון של המילניום בהשקעה של יותר משלושה מיליארד דולר שכונה סופר מודרנית. פסטיבל סיטי תוכננה מלכתחילה כשכונה משולבת שתתמוך גם במגורים ארוכי טווח, גם במסחר ובהי-טק, וגם בתרבות, ספורט ותיירות.

פסטיבל סיטי לא זולה ורחוקה מרוב האזורים התיירותיים, אבל מצד שני מציעה מבחר גדול של מסעדות וברים מודרניים, קניון ובו 475 חנויות, 12 אולמות קולנוע ופארק שעשועים, מועדון גולף ומספר מלונות איכותיים עם נוף לנחל.

✅ יתרונות:

שכונה חדשה ומרווחת על גדות הנחל.

אזור יקר יחסית למחיה.

קרוב לשדה התעופה ולא רחוק מדובאי ההיסטורית והדאונטאון (כ-12 ק"מ).

מרכז הקניות והבידור הגדול Festival City Mall.

❌ חסרון: רחוק מהחופים הטובים: 18 ק"מ לחוף ג'ומיירה, 30 ק"מ למרינה ולאזור JBR.